Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
ALANIN AMACI
Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları ve hizmet sektöründeki gelişmeler doğrultusunda, meslek yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
EĞİTİM - ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI
1. Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır.
2. Programın uygulanabilmesi için Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.
3. Okulumuz Fırın atölyesinde düzenli olarak günlük ekmek üretimi yapılmaktadır ve öğrencilerimiz üretimde aktif olarak görev almaktadır.
YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER
Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır.
1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.
2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, Yiyecek İçecek Hizmetleri alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksekokuluna sınav sonuçlarına göre tercih yapabilecektir.
EĞİTİM SÜRESİ
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
2. Eğitim süresinin okulda, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı; haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.
7. Derslerde uygulama faaliyetlerine ağırlık verilerek öğrencilerin beceri ve yeteneklerinin ortaya çıkması sağlanır.
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR
Öğrenciler programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri istihdam olanakları, uygulama ve planlama konularında
1. Üniversitelerin ilgili fakülte ve yüksekokulları,
2. Meslek odaları ve kuruluşlar
3. Meslek elemanlar
4. Sektördeki yiyecek içecek işletmeleri ile iş birliği yapılarak yönlendirilir.
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci;
1. Alandaki ortak temel bilgi ve becerileri kazanabilecektir.
2. Yiyecek İçecek Hizmetleri alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir.
3. Dalın gerektirdiği işleri yaparak özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.
4. Öğrencilerimiz mezun olduklarında almış oldukları
a) Hijyen ve sanitasyon belgesi
b) İş sağlığı ve güvenliği belgesi
c) İşyeri açma belgeleri sayesinde sektörde aranan elemanlar olarak rahat iş bulabileceklerdir.
EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim öğretim uygulamalar yapılır.
GÜL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanında Eğitim alan Öğrencilerimiz:
Isparta merkez anaokullarında,
Yemek üreten işletmelerde,
Isparta Öğretmenevinde,
Lokanta ve Restoranlarda,
Pastanelerde
Unlu mamül üreten Fırın Cafe lerde,
Isparta Belediyesine ait işletmelerde,
Isparta merkez zincir otel mutfaklarında ve restoranlarında,
Okulumuz Fırınında ve mutfağında
İŞLETMELERDE MESLEK EĞİTİMİ yapmaktadırlar.
Yukarıdaki bilgiler göz önünde bulundurularak;
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ ALANININ;
ÖĞRENCİLERİMİZE,
OKULUMUZA,
VATANIMIZA,
MİLLETİMİZE,
DEVLETİMİZE VE
AİLELERE KATKISININ ÇOK OLDUĞU GÖRÜLMEKTEDİR.